Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Hassan Ammar/AP, Per Lange
Foto, arkivfoto: Hassan Ammar/AP, Per Lange
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er en klumme. Klummen er udtryk for skribentens holdning.

En god dag for japanske fodboldfans, som samler skrald efter VM-kamp - og en dårlig dag for Rasmus Bjerg

Politiken kårer hver dag, hvem der har haft en god dag - og hvem der har haft en dårlig dag.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

En god dag for...

Japanske fodboldfans. Som det var tilfældet mod Peru, vil de danske roligans igen i dag være i markant undertal på tilskuerpladserne, når Danmark skal forsøge at tage den næste VM-skalp mod de australske Socceroos i gruppe C. Men hvad de danske fans mangler i antal, kan de måske vinde tilbage i god opførsel. Her er især de japanske fodboldfans gode forbilleder. Efter 2-1-sejren over Colombia gav fansene sig simpelthen til at rydde op på tilskuerpladserne i medbragte sække. Papkrus, plastflasker, madæsker, servietter ... alt blev sirligt samlet op. Det gode initiativ inspirerede de senegalesiske fans til at gøre det samme efter deres 2-1 sejr over Polen. Reseppten synes klar for roliganerne: God stadionstil er lig med 2-1 sejr. Så tag lige skraldet for Eriksen og co.

En dårlig dag for...

Rasmus Bjerg. Godt 400.000 danskere har set komikeren Rasmus Bjerg i glansrollen som John Mogensen i Ole Bornedal-filmen ’Så længe jeg lever’. Og åbenbart har den jyske skuespiller svært ved at slippe rollen. Han har optrådt på flere festivaler med sine Mogensen-fortolkninger, og næste år tager han på turné til landets største byer. Men i hvert fald én person er ikke fan: Minna Mogensen, datter af John. Under rubrikken ’Du skal ikke stå og lege min far’ raser hun i Ekstra Bladet over, at Rasmus Bjerg ikke har kontaktet hende før koncertrækken. »Det er trods alt mig, der ejer rettighederne til min fars sange«, siger hun. Rasmus Bjerg understreger i en mail til avisen, at der er tale om hyldestkoncerter »båret af kærligheden til og med respekten for John Mogensen«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden