Klumme afSilja Thøgersen

Journalist

Hold op med at insistere på, at undtagelsestilstanden skal være endnu en mulighed for selvrealisering.

Det er ikke fede tider for de ængstelige: Det er okay, du ikke bruger hvert minut på noget instagramvenligt under din første pandemi

Lyt til artiklen

Jeg har været i en tiltagende tilstand af panik de seneste to uger. Jeg er simpelthen bare nul procent cool omkring det her. Og jeg er næppe helt alene. Vi må prøve at give hinanden lidt længere line, når vi gør dumme bange ting, mens krisen står på. Og hvis du kommer ud på den anden side med lidt ekstra på sidebenene og ikke et eneste kartoffeltryk to show for it, så er det altså helt okay.

For lidt over en måned siden sad jeg i Kastrup Lufthavn og ventede på at boarde mit fly på vej af sted på en længere rejse. Nyhederne om coronavirussens spredning i Kina var taget til i dagene op til. Jeg havde egentlig haft ganske få betænkeligheder ved alligevel at tage af sted. Men pludselig der ved gaten fik jeg sådan en urolig fornemmelse. Jeg så for mig, at jeg ville ligge hundesyg i et fremmed land og tænke tilbage på min boarding på det fly som en ganske elendig idé. Men her skal man vide om mig, at jeg egentlig ret ofte får præcis den der ængstelige mavefornemmelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her