0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Per Lykke: ’Fede’ var egentlig slet ikke så tyk

Halvdelen af alle voksne danskere er overvægtige eller fede. Det skal vi gøre noget ved.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Philip Ytournel/POLITIKEN
Arkivtegning: Philip Ytournel/POLITIKEN
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når jeg ikke kan sove om natten, ser jeg ofte ’Matador’. Jeg finder et tilfældigt afsnit på telefonen, kører hurtigt forbi introen og lukker ­øjnene. Handlingen kender jeg, så jeg ­behøver ikke følge med. Men Korsbæks brave borgere er gode venner, og lyden af deres stemmer indgyder mig tryghed, som var det min mor, der talte. Og snart efter sover jeg. Som oftest i hvert fald.

For indimellem virker denne sove­medicin ikke (måske har de søvnkloge ret i, at skærme ikke hører hjemme i ­soveværelset), og jeg får set store dele af et afsnit eller måske ligefrem det hele. Men det gør ikke så meget. Det fine ved gensyn nummer et eller andet stort er, at det ­giver mulighed for at fundere over nye detaljer.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage