Per Holm Knudsenhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Per Holm Knudsenhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Kronik afMichael Møller

professor i finansiering, CBS

Jeg håber, at der en dag er mere forståelse for pædofile, end der er nu. Jeg håber, at der en dag kommer en lovgivning, der giver pædofile bedre muligheder for at få et vist seksualliv ved hjælp af dukker og computeranimationer

Professor: De pædofile har altså ikke selv valgt deres seksualitet

Lyt til artiklen

Indledningsvis bemærkes, at denne Kronik ikke er skrevet som en kommentar til en i pressen omtalt sag. Det ville være upassende at udtale sig om en sag, der skal for domstolene.

Der er visse mennesker, med hvem jeg har særlig medfølelse. Pædofile er i den gruppe. Det må være rædselsfuldt at være født med en seksuel præference for børn. Jeg har også medfølelse med incels (forstået som involuntary celibates), men de har dog håbet om, at tingene kan blive bedre. Man kan sagtens blive 25 år uden at have haft seksuelle erfaringer, og alligevel få et godt sexliv efterfølgende. Håbet forsvinder ikke. For den lovlydige pædofile er der intet sådant håb.

Per Holm Knudsenhar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her