Kathrine Lilleørs refererede ordlyd i Dagens citat på Politikens debatsider torsdag 1. september formår virkelig at bringe mig i harnisk.
Citatet er fra berlingske.dk og lyder således: »Nutidens millionærer arbejder, arbejder – og arbejder. Rigtig mange lægger en indsats, der sikrer, at andre også har arbejde. De genererer flere penge, fordi deres arbejdsindsats er dyrebar for vores velfærd (...) Men det taler S og SF nødig om. De vil hellere tale fordelingspolitik«. Det er som allerede nævnt et citat, og jeg har ikke stiftet bekendtskab med den kontekst, det eventuelt måtte indgå i. Det er også ligegyldigt. Det er den gentagne kolportering af den elitære indoktrinering, som harmer mig. Samtidig vil jeg gerne understrege, at jeg absolut intet har imod Kathrine Lilleør – ikke det fjerneste. Hun var bare så uheldig, at lige netop hendes citat blev dråben, som fik mit tålmodighedsbæger til at flyde over. Noget, jeg lærte forholdsvis tidligt i livet, var at være på vagt, når nogen talte meget og til stadighed om et bestemt emne, idet det som oftest havde til formål at tilsløre det stik modsatte af udsagnet, hvad enten det drejede sig om vedkommendes utallige scoringer på sexmarkedet, eller om, hvor hårdt vedkommende arbejdede.