0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Overdosis af politisk skidtsnak

Det ville klæde politikerne at sætte landet højere end deres parti og deres personlige karriere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
FINN FRANDSEN (arkiv)
Foto: FINN FRANDSEN (arkiv)

Debatform. Politikerne skal diskutere substans og reelt politisk indhold og ikke ende i populistisk sniksnak.

Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Vi skal sætte vores land over vores parti, vi skal sætte næste generation over næste valg«.

Sådan lød en lille bid af Barack Obamas tale, som han holdt mandag aften i Cannon Falls i Minnesota på et af sine stop på sin tredages politiske bustur i Midtvesten.

Den amerikanske præsident gav en velfortjent opsang til arbejdskulturen i Kongressen, som i månedsvis har brugt mere krudt på at slås og svine end på at finde løsninger på USA’s alvorlige økonomiske situation – senest har deres alt for lange og opslidende diskussion om USA’s gældsloft kun været med til at forværre tilliden til USA.

LÆS LEDER

»Der er nogle, der hellere vil se deres modstandere tabe end at se Amerika vinde«, som Obama sagde. Og han konstaterede: »There is nothing wrong with America that can’t be fixed; what’s broken is our politics«.

Jeg sad og lyttede til Obamas tale på en mandag, hvor ordet partiegoisme netop havde cyklet rundt i mit hoved hele dagen.

Vores politikere vil hellere slå på hinanden end at skabe løsninger, havde jeg tænkt en del gange den dag. Uanset hvad jeg åbnede i mandags – om det var avisen, min radio, min computer eller tv’et – så tonede Venstres aggressive kampagne mod Thorning og Søvndal frem.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage