Få avisen leveret hele julen: 15 aviser for kun 199 kr.

Perkussionist og performancekunstner Ying-Hsueh Chen i anledning af koncert på Alice. Hun elsker rod og rå materialer. Og så er hun vokset op på en træfabrik - og det er nok ikke uden betydning for valget af de instrumenter, hun tager med til Gong Tomorrow - 14 metalstykker, savklinger/genbrugte metalplader.
Foto: Peter Hove Olesen

Perkussionist og performancekunstner Ying-Hsueh Chen i anledning af koncert på Alice. Hun elsker rod og rå materialer. Og så er hun vokset op på en træfabrik - og det er nok ikke uden betydning for valget af de instrumenter, hun tager med til Gong Tomorrow - 14 metalstykker, savklinger/genbrugte metalplader.

iBYEN

Fra pervers pigeskole til polyrytmisk heling: »Taiwan er verdensmestre i at dræbe børns kreativitet og fantasi«

Ying-Hsueh Chen har levet et ekstremt liv. Hun voksede op under hårdt fysisk og psykisk pres i Taiwan, før hendes krop for 20 år siden sagde stop. Siden da har hun studeret på prestigiøse skoler i Californien, New York og København. Lørdag spiller slagtøjsspiller og performancekunstneren under festivalen G((o))ng Tomorrow.

iBYEN
FOR ABONNENTER

Nogle gange styres livet af så syrede sammentræf, at selv den mindst spirituelle sjæl må tænke: Det var lige godt satans. Og her, midt i sådan et, tager historien om Ying-Hsueh Chen sit udspring.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce