0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kim Kardashian kalder ny undertøjsserie 'KIMONO' og havner i shitstorm: »Tak for at slagte japansk kultur!«

Japanere er vrede over, at Kim Kardashian West har valgt at opkalde sin nye undertøjsserie ’Kimono’. De mener, det er respektløst over for den japanske kultur.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Eduardo Munoz/Ritzau Scanpix
Foto: Eduardo Munoz/Ritzau Scanpix

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kim Kardashian West er blevet ramt af japansk vrede, efter hun har lanceret sin nye undertøjsserie, som hun har valgt at kalde ’Kimono’, skriver BBC.

En kimono er en japansk nationaldragt, som går flere hundrede år tilbage i tiden, og i dag oftest bruges ved særlige lejligheder som bryllup og begravelse og til at markere andre betydningsfulde livsbegivenheder.

Og derfor er der opstået utilfredshed blandt japanere over, at Kim Kardashian West nu bruger ordet ’kimono’ til at sælge undertøj.

»Tak for at slagte japansk kultur! Min kultur er ikke dit legetøj. Du har ingen respekt for mennesker, som ikke er din familie, har du?«, skriver en kvinde på Twitter.

Modsat den traditionelle lange japanske klædedragt med store, løse ærmer, er Kardashian-kimonoen undertøj, der skal forme kroppen ved at løfte numse og bryst og stramme maven ind.

»Det shapewear minder ikke engang om en kimono. Hun har bare valgt et ord, der har ’Kim’ i det. Der er ingen respekt for, hvad beklædningsgenstanden faktisk betyder i vores kultur«, siger japanske Yuka Ohishi til BBC.

Kim Kardashian West registrerede sidste år ’Kimono’ samt ’Kimono Body’, ’Kimono Intimates’ og ’Kimono World’ som varemærke i USA.

Læs mere:

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts