0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Svensk billedhugger lade nazimodernisme møde hyggelige Heerup

Rikard Thamberts udstilling med nye tonstunge bronzeskulpturer viser, hvorfor skulpturkunsten til alle tider har handlet om bevægelse og stilstand.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

'Herreløs kat' hedder Rikard Thamberts skulptur i bronze med en vitalistisk, sporty mand, der dobbeltheiler, mens en smilende kat sidder på hans hoved.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Gallerierne er butikker, der sælger kunst, så de må godt holde åbent nu.

Og galleriernes nu åbne døre indvarsler det, vi kan kalde kunstens og kulturlivets anden coronagenåbning.Sidste år var vi igennem det i maj. Dengang var utålmodigheden hos landets museer og kunsthaller stor. Nu er den nok ikke mindre, men giver sig måske i mindre grad udtryk i opråb og mere i hovedrysten og opgivende skuldertræk. Hvorfor, når nu både kunsthaller og museer har infrastrukturen og pladsen til at sluse folk indenfor, holder regeringen sit faste greb lukket stramt om kulturen? Hader Socialdemokratiet kunst?

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere