0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Total tight trio: Så sammenspillede, at det næsten er uhyggeligt

Eminent teknik og nostalgi gjorde koncerten med Brad Mehldau Trio til en hyldest til jazz.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Line Ørnes Søndergaard (arkiv)
Foto: Line Ørnes Søndergaard (arkiv)

Koncerthuset. Publikum fik kammerjazz af den fineste slags i Koncerthuset lørdag. Brad Mehldau havde frabedt sig fotografier fra selve koncerten.

Copenhagen Jazz Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Copenhagen Jazz Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Han var i rødt, Brad Mehldau. Rød skjorte, røde bukser og røde sko. Og om det så skulle symbolisere tilhørsforhold til Rajneesh-guruen eller bare, at han er en tændt fanden, ja, det fik vi ikke svar på.

Men der var faktisk lidt om begge dele. For Mehldau betvinger sit instrument med en slangeagtig yoga-smidighed, og der er klart en stemning af meditation over hans spil, når han udforsker grænseområderne mellem centraleuropæisk modernisme og det moderne jazz-klavers mere bluesprægede udtryk.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere