0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Giv en julegave, der glæder langt ind i det nye år. Giv et abonnement på Politiken

»Op med armen for Carmen!« Miks mellem rap og opera er et hit som pædagogisk løftestang for barbarerne på Roskilde

Opera og rapmusik skulle finde ud af om de havde noget at sige hinanden på et mere muntert end oplysende kulturmøde, da Roskilde agerede generalprøve for Københavns Opera Festival i august.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Operap på Roskilde Festival.

Roskilde Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Roskilde Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Mit show er ikke forbi, før den fede dame bræger«, rapper den som altid skamløst veloplagte rapperkonferencier Per Vers.

Så »Op med armen for Carmen« beordrer Per Vers, da Bizets Carmen slipper gækken løs.

Og selvfølgelig er det altid modtagelige Roskilde Festival med på spøgen og jubler overstadigt af såvel strygere og sopraner, som af de mange uvante bamsekram divaerne må stå model til fra deres mere uhøjtideligt påklædte kolleger fra Rapland.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce