Fuld digital adgang for 149 kr./md. i op til 6 måneder.

Det er skandaløst, at selv dyre hvidevarer holder så dårligt. Det gør mig rasende, at de ikke kan repareres, når de er ældre end ti år, skriver madredaktør Mette Mølbak i denne klumme.

Er den allerede død efter ti år? Hvad sker der?

Foto: Mads Nissen
Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

Min fryser er netop blevet erklæret terminal. Jeg har ugen igennem ellers haft lovende samtaler med serviceafdelingen for at se, om der kunne skaffes reservedele, så brød, grøntsager, is, og hvad den ellers indeholder, ikke ligger halvt optøede derinde.

Men da den lige præcis har passeret en alder på 11 år, findes der ikke nye reservedele til den – i teknikkens verden – oldgamle model. Vi taler om en kompressor, som jeg troede var ens i de fleste frysere, men nej.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her