Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.

Et stort landsdækkende forsøg med skolemad er i gang, men på Skåde Skole ved Aarhus går det den anden vej. Her lukker kantinen få år efter en milliondyr ombygning med nyt køkken. Skolen er ikke alene.

Først byggede de et dyrt køkken. Fire år efter lukker kantinen

Julie Støy er i oprør over, at det kun fire år gamle køkken på Skåde Skole i Aarhus ophører som kantine. For efter sommerferien skal madpakken igen smøres.  Foto: Tor Birk Trads
Julie Støy er i oprør over, at det kun fire år gamle køkken på Skåde Skole i Aarhus ophører som kantine. For efter sommerferien skal madpakken igen smøres. Foto: Tor Birk Trads
Lyt til artiklen

I 2022 stod det færdigbygget: et helt nyt køkken på Skåde Skole i Aarhus. Køkkenet var en del af en større ombygning, der i alt kostede 33 millioner kroner. Ideen var, at eleverne på skolen skulle have sund og hjemmelavet mad. Sådan gik det også de første år, men når eleverne efter sommerferien vender tilbage til skolen, vil det ikke længere være muligt at få mad fra det kun fire år gamle køkken.

Forklaringen fra skoleledelsen er, at der er for stort et underskud på driften af kantinen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her