For et par hundrede år siden var der blandt andet et orkester med, når kong Frederik 6. sejlede en tur på kanalerne i Frederiksberg Have. Det er desværre ikke en service, der ydes længere. Til gengæld har alle mulighed for at komme med, og der er både fuglesang og fortællekunst undervejs – det sidste takket være Flemming Svendsen, hvis familie har bestyret bådfarten, siden hans oldefar i 1883 opnåede kongelig tilladelse til at besejle kanalerne med joller roet af »pålidelige og velklædte folk«.
Historien fortælles i sofabordsbogen ’Frederiksbergs grønne hjerte’, hvor journalist Troels Christensen og fotograf Lars Schmidt tager læserne med på en tur gennem oaser som Søndermarken, Zoologisk Have, De Små Haver i Pile Allé – og selvfølgelig det grønne pragtstykke Frederiksberg Have.




























