En ansat i en DSB-kiosk på Nørreport kunne ikke dy sig, da han fik adgang til de mange penge, der gik gennem forretningen: På en uges tid tog han ifølge politiet i alt 225.381 kroner fra pengeskabet. Nægter sig skyldig Manden blev i dag varetægtsfængslet i 13 dage efter et grundlovsforhør i Københavns Dommervagt. Den 19-årige nægter sig skyldig. Under en ransagning hos manden er der fundet en købsaftale for en bil og et stort kontantbeløb, 52.200 kroner, der lå i nogle af DSB's pengeposer. Egen opsparing Ifølge sigtede skyldtes det, at han havde fået poserne af en kammerat, hvis storebror arbejder i en anden DSB-kiosk. Pengene var dels hans egen opsparing, dels penge han opbevarede for sin søster og for tre bekendte.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Selv en solskinsø har sine sorte sider
Debatindlæg af Kasper Lyngholm Vilbæk
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Kronik af Søren Ziebe
Lea Bejstrup Jensen
Anna Filippa Ronnefeld Veng
tema
»Der var ingen i forløbet, der sagde til mig, at det var ulovligt, eller at jeg burde have ringet før«
Lyt til artiklenLæst op af
Line Vaaben
00:00
»Sindet er selvregulerende, hvis du formår at lade dine tanker og følelser være«
Lyt til artiklenLæst op af Signe Thomsen
00:00
Vi har en ny lyd-app til dig
I Politiken Lyd kan du få alt det, du godt kan lide ved Politiken, og mere til - bare som lyd.
De har har notorisk svært ved at få det eksistentielle til at være interessant
Ultimativ sommer: Fire lækre opskrifter med jordbær
Endnu en skændsel i København
Lyt til artiklenLæst op af Karsten R.S. Ifversen
00:00




























