Debatindlæg afCarl Müller

Skoleelev, 8A på Hummeltofteskolen

Vi er nødt til at kræve noget mere af dem, der producerer vores tøj. Det kan ikke være rigtigt, at der skal produceres så meget og smides så meget ud

Folkeskoleelev: Det tungeste ansvar ligger hos mig og min generation. Fremtidens tøjbærere, fashionistas og modekonsumenter

Lyt til artiklen

For mig er tøj en rigtig vigtig ting. Det kan både gøre en mere selvsikker, men det er også bare en nødvendighed, som gør, at man kan holde varmen i dagligdagen. Jeg er nu 14 år og køber det meste af mit tøj selv. Det er ikke så tit, som jeg gerne ville have det, men jeg har nok tøj til at have på i en uge. Og så går det nok.

Jeg behøver ikke mere end fem par bukser og ni T-shirts. Og så fem trøjer til vinteren, og tre jakker til alt slags vejr. Og så er der selvfølgelig en masse underbukser og sokker og lidt andre småting. Min pointe er, at jeg ikke ligefrem har en kæmpe H&M-garderobei mit klædeskab. Og det behøver jeg heller ikke overhovedet. Det er ikke fordi, jeg ikke har råd til tøj, men fordi jeg ikke lader mig påvirke af, hvad en person på nettet, som jeg aldrig har mødt før, har på. Det er nemlig det, jeg synes er problemet med tøjindustrien i dag og min generations forhold til den.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her