Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Debatindlæg afJonathan Løw

Iværksætter og forfatter

Dyrt i længden: Google og Facebooks indsamling af personlige data ligner monopoler, der kalder på regulering

Lyt til artiklen

Tilbage i 2004 arbejdede jeg som onlinechef hos boghandlerkæden Bog & idé. På det tidspunkt gik vi med tanker om at opkøbe en af de daværende konkurrenter, Gad, og det førte til mange og lange snakke med de danske konkurrencemyndigheder.

I Danmark har vi nemlig en monopollov, og denne lov skal sikre, at du og jeg er borgere i et samfund, som fremmer ’en effektiv samfundsmæssig ressourceanvendelse gennem konkurrence til gavn for virksomheder og forbrugere’.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
De fleste tager deres fødder for givet. »Foden er så undervurderet. Men de fleste er nærmest ligeglade med deres fødder, indtil de får ondt i dem«, fortæller fysioterapeut Medde Lykke Vognsen. »Jeg ser mennesker i alle aldre. Børnehavebørn, der ikke vil gå tur, teenagere, der har opgivet at være på idrætsefterskolen, frustrerede løbere, seniorer, der ikke kan stå op og gå på toilettet om natten uden at tage sko på, fordi det gør ondt at gå de få meter på bare fødder«. Derfor ønsker hun sig en fodrevolution. Vi skal tage vores fødder alvorligt, vi skal træne dem.

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her