Jeg er bekymret for, at FGU taber nogle af de unge, som jeg har oplevet, at produktionsskolen har omfavnet og bygget op, skriver tidligere produktionsskoleelev Martine Clante.

Jeg er bekymret for, at FGU taber nogle af de unge, som jeg har oplevet, at produktionsskolen har omfavnet og bygget op, skriver tidligere produktionsskoleelev Martine Clante.

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Martine gik på produktionsskole: Mange tror, vi er dumme og dovne og smidt det sidste sted, hvor der er overskud til os

Bliver algebra vigtigere end personlig udvikling i den nye Forberedende Grunduddannelse? Jeg frygter det.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Til sommer forsvinder produktionsskolen, som vi kender den, og den nye Forberedende Grunduddannelse (FGU) træder i kraft. FGU’s primære mål er at forberede elever til at kunne gennemføre en ungdomsuddannelse eller komme ud på arbejdsmarkedet. Det vil sige, at man skal have boglige timer og dermed mindre tid i værkstederne.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts