Debatindlæg afCaroline Holdflod Nørgaard

Medlem af Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU)

Jeg er blandt de unge kvinder, der oplevede en sexistisk kultur i DSU, men jeg har altid følt at moderpartiet stod bag os, derfor ønskede jeg ikke at stå frem. Før nu.

DSU-medlem: Britt Bager er med sin kritik af Mette Frederiksen med til at legitimere krænkelser i ungdomspolitik

Lyt til artiklen

De seneste uger har der været meget fokus på krænkende adfærd i de politiske ungdomsorganisationer. I den forgangne uge har også min egen organisation været i mediernes søgelys, da den egentlige årsag til, at DSU’s daværende formand, Lasse Quvang Rasmussen, gik af i 2017 kom frem.

I fredags gik DSU derudover i pressen med en historie fra 2015, hvor en række ledende mandlige medlemmer af DSU havde skrevet grove sexistiske kommentarer om de kvindelige medlemmer af hovedbestyrelsen i en privat facebooktråd.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her