Debatindlæg afClara Mølgaard Tams,

studerende

Jeg og mange andre har ingen mulighed for økonomisk støtte, når vi som hjemmeboende bliver ramt af sygdom i en ung alder. Kan det virkelig passe, at vi skal søge private fonde for at undgå at bruge vores små opsparinger?

Clara fik brystkræft som 20-årig: Jeg blev tabt af samfundets økonomiske sikkerhedsnet

Lyt til artiklen

For to år siden var jeg ved afslutningen af mit sabbatår og kun få måneder fra at starte på en videregående uddannelse. Men så blev jeg ramt af brystkræft.

Det var et kæmpe chok, for det var ikke det, jeg forventede i en alder af kun 20 år. Da jeg fik diagnosen, havde jeg nået at arbejde som vikar i en børnehave i knap et år. Jeg have derfor en lille opsparing, der dels skulle bruges på at flytte hjemmefra, dels bruges på at rejse til Afrika i sommerferien, hvor jeg skulle arbejde på et sygehus for at udvikle mig personligt og for at forberede mig på min drømmeuddannelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her