Debatindlæg afRasmus Bredde

specialarbejder i gaderenholdelsen

Jeg håber, at pressens nyfundne interesse for konsekvenserne af offentlig udbud vil komme os andre til gode i fremtiden.

Når Radio24syv taber udbuddet, kan medierne være der: Men hvor er fokus på alle os arbejdere, der altid lever under faren for udlicitering?

Lyt til artiklen

Mit arbejde, hvor vi fejer gade og tømmer skraldespande, er altid i fare for at blive udliciteret. Derfor har jeg længe gået og håbet på, at danske medier skulle begynde at beskæftige sig med offentlige udbud og de drastiske konsekvenser, udbud får for kvalitet og arbejdsforhold.

Desværre skulle den populære radiostation Radio24syv tabe et udbud og lukke, før journalisterne kom ud af starthullerne. At medierne først fik fokus på udbudsregler, da deres egne fagfæller var i fare, afslører et større problem: Arbejdsmarkedet fylder alt for lidt i de danske medier.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her