Debatindlæg afJørgen Villy Madsen

Pensionist

I ingen af de partier, jeg har været meldt ind i, har jeg følt mig hjemme eller hørt.

Pensionist: Parti efter parti gav mig den kolde skulder. Ingen var interesseret i min mening

Lyt til artiklen

Mit liv i politik begyndte, da jeg i 1968 meldte mig ind i Det Konservative Folkeparti. Grunden til, at det blev netop det parti, står ikke helt klart for mig i dag, men der var en person, der dengang fangede min interesse, Poul Møller. Han var finansminister og sagde det, som jeg mente, en politiker skulle sige og mene, hvis jeg skulle stemme på ham.

Indmeldelsen blev ikke helt, som jeg havde ventet. Ingen bød mig velkommen eller spurgte om mine grunde. Det blev ret hurtigt klart, at man forventede, at jeg sluttede helhjertet op om partiprogrammet og partiformanden. Mine meninger og forslag til ændringer var uinteressante.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her