Debatindlæg afJino Victoria Doabi

Statskundskabsstuderende

Med min egen historie ved jeg, hvor ufattelig stor en forskel Danmark kan gøre, når verden brænder.

Studerende og tidl. kvoteflytning: Kære børnenes statsminister, børnene fra Moria kalder. Hvis ikke Danmark – hvem så?

Lyt til artiklen

Danmarks indsats i forhold til Moria-lejren er i mine øjne et svigt, der ikke bør gå ubemærket hen.

Hele den desperate situation har vækket mindelser om min egen historie som kvoteflygtning, og jeg er den dag i dag taknemmelig for som en af de få at have fået lov til at bosætte mig i Danmark efter min families flugt fra den kurdiske del af Iran. Jeg er taknemmelig for, at Danmark valgte os. For hvis Danmark ikke havde valgt os, så ved jeg ikke, hvor vi var endt, eller om vi overhovedet havde levet i dag. Hver dag forsøger jeg at give tilbage for at vise min taknemmelighed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her