Debatindlæg afKatrina Adey Farr Kuhre

Afdelingsleder på Kalvehave skole

Jeg har boet i Danmark, siden jeg var halvandet år. Jeg arbejder for den danske velfærdsstat. Min mor er dansk, men ved fødslen fik jeg britisk statsborgerskab efter min far. I årevis har jeg kæmpet for at få dansk pas. Men foreløbig har mit samarbejde med udlændingemyndighederne kun ført til en politianmeldelse.

Katrina kørte 16 km i timen for stærkt. Straffen var enorm

Lyt til artiklen

’Så skal jordbærkagen bestilles!’. Tanken kommer til mig, da jeg sidder på mit kontor og ser en besked fra Udlændinge- og Integrationsministeriet tikke ind i min e-Boks. Jeg har ventet på besked fra dem i de 2,5 år, der er gået, siden jeg søgte om dansk statsborgerskab, var til indfødsretsprøve, skannede samtlige papirer ind fra min læreruddannelse osv.

Jeg er sikker på, at ansøgningen endelig er gået igennem, og jeg glæder mig til at ringe til min mand og mine børn og fortælle, at nu er det hele faldet på plads. ’Mor er lige så pæredansk, som hun altid har været – men nu med dansk pas ligesom resten af familien’.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her