Debatindlæg afMarie Poulsen

Administrativ medarbejder

Ønsker vi vitterligt en evig mekanisk smilende betjening af de mennesker, vi møder i servicesektoren?

Erfaren frontlinjemedarbejder: Hvor mange point vil du give mig for at være et menneske?

Lyt til artiklen

Med mangeårig erfaring som frontlinjemedarbejder har jeg oplevet, hvordan det at være under konstant evaluering er blevet stadig mere normalt. Jeg har oplevet, hvordan den gode service, man som den, der har kundekontakten, forventes og ønsker at udføre, ikke motiveres af glæden ved at hjælpe kunden, men af frygten for den dårlige evaluering.

Efter endt uddannelse var jeg i en kort periode ansat i et callcenter og dernæst mange år i et rejsebureau. Begge arbejdspladser ansatte mig, fordi jeg (tror jeg da) var venlig og dygtig. Og på begge arbejdspladser ydede mine kolleger og jeg en samvittighedsfuld, dedikeret og generelt glædesfyldt indsats. Vi gjorde det, fordi vi blev betalt for det arbejde, vi udførte, og fordi vi var pligtopfyldende og havde det rart, når vi var på arbejde. Bevares, indimellem kunne vi have en dårlig dag, og måske var vi netop den dag ikke lige så sprudlende som ellers i kontakten med kunderne. Vi gjorde det så godt, som vi kunne. Og det var godt nok.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her