Debatindlæg afJulie Top-Nørgaard

Skribent og underviser

Hvad vil det egentlig sige at tage fejl? Det var ikke en fejl, at vi gik fra hinanden. Men det var heller ikke en fejl, at vi fandt sammen igen.

Journalist: Det, jeg havde misforstået, var, hvad kærlighed egentlig er

Lyt til artiklen

Det var i sommeren 2003. Vi havde været kærester i seks år. Jeg fik fremstammet, at jeg var i tvivl om ’os’. Noget lukkede sig i hans blik, jeg tog hjem til en veninde og sov nogle nætter, og da jeg kom tilbage, havde han pakket alle mine ting. Jeg forstod ham godt. Vi kunne ikke leve med den ubalance, som min tvivl plantede.

Det var august måned, og jeg boede lidt i min mors kolonihave, derefter kunne jeg leje Lærkes toværelses i Eskildsgade, hun boede alligevel sammen med sin kæreste. Nogle veninder kom og hjalp mig med at flytte. Jeg syntes ikke, at der var så meget. »Skal du også have den med?«, var der en veninde, der blev ved med at sige, hver gang jeg udpegede noget, der var mit, og mine nerver var så tyndslidte. Flytninger i forbindelse med brud er det værste i verden, det var rædselsfuldt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her