Debatindlæg afMartin Johannes Duus Bjerglykke

Folkeskolelærer

Det er for meget, når Isam B mener, at almindelige danskere får blod på hænderne ved ikke at tage aktivt stilling til Gaza.

Folkeskolelærer: Nej, Isam B, ingen af os danskere er dumme eller dovne, fordi vi ikke aktivt sympatiserer med palæstinenserne

Lyt til artiklen

Hver morgen ringer mit vækkeur klokken 5.00. Børnene skal op, madpakker skal smøres, tænder skal børstes, og når klokken så bliver lidt i syv, cykler jeg ind til banegården i Nykøbing, hvorfra mit tog til Maribo kører. Selv om jeg er glad for mit skolelærerarbejde, så er jeg for tiden i grunden også temmelig træt, når jeg er hjemme igen sidst på eftermiddagen. Det har måske noget med årstiden at gøre.

Men børnene skal stadig til fodbold, der skal købes ind, lektier skal læses, der skal laves aftensmad, og i grunden får vi alt for ofte spaghetti med kødsovs. Johannes, min søn, og den yngste af mine tre børn, er modsat sine to storesøstre ikke vildt god til at gå i skole. Han kommer ikke ind efter frikvarter, han svarer igen, han følger ikke lærernes anvisninger. Alt sammen resulterer det i en masse beskeder på Aula: »Vil I tale med Johannes om det?«. Og det vil vi selvfølgelig gerne, og lige for tiden gør vi stort set ikke andet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her