Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Ernst van Norde/Lars Poulsen/Ritzau Scanpix
Foto: Ernst van Norde/Lars Poulsen/Ritzau Scanpix
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er en klumme. Klummen er udtryk for skribentens holdning.

En god dag for Thomas Gravesen - og en dårlig dag for Daniel Wass

Politiken kårer hver dag, hvem der har haft en god dag - og hvem der har haft en dårlig dag.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

En god dag for ...

Thomas Gravesen er en af Danmarks bedste midtbanespillere gennem tiden. I sin stormagtstid var Gravesen et energibundt på og uden for banen, men siden afslutningen på landsholdskarrieren har han haft et anstrengt forhold til medierne.

I 12 år har Gravesen ikke givet et interview, og ligesom hans vildskab på banen indimellem er savnet på landsholdet, kan man også komme til at savne hans utraditionelle stil uden for banen i en tid, hvor fodboldspillere er blevet pænere.

Men i denne uge valgte Gravesen at bryde tavsheden i et interview med Kanal 5, og han vendte tilbage med vanlig bramfrihed: Gravesen argumenterede for, at spillerne bør beskytte landsholdets største stjerne, Christian Eriksen, bedre. Hvis en modstander er efter Eriksen, bør en af Eriksens medspillere svare igen. »Gå hen, og høvl ham ned. Det må man ikke sige, men det gør man«.

En dårlig dag for ...

Daniel Wass er en af Danmarks bedste fodboldspillere i øjeblikket. I hvert fald hvis man ser på hans præstationer på klubplan, hvor han spiller fast i den spanske klub Celta Vigo. For landstræner Åge Hareide er det dog ikke nok at være en profil i den spanske liga, som er en af verdens bedste. Wass kom ikke med i VM-truppen, fordi Hareide foretrak andre spillere, deriblandt en bænkevarmer i FCK, som endte på en fjerdeplads i den danske liga, som i hvert fald ikke er en af verdens bedste.

Wass har aldrig rigtig været inde i varmen på landsholdet, og i et usædvanligt åbenmundet interview med BT kritiserede han i går DBU og Hareide. Wass mener, at han uretmæssigt er blevet beskyldt for at være illoyal over for landsholdet, og at han aldrig har fået en reel chance for at vise sit værd: »Jeg ved, at jeg har niveau, og at jeg er en af Danmarks bedste fodboldspillere, men jeg kan ikke få lov at vise det på landsholdet«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden