Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Reklamer skal ramme plet, ellers vender forbrugeren ryggen til dem. Netbutikker satser i stigende grad på personaliseret markedsføring.

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Gør plads i indbakken: Butikkerne skruer op for mails og persontilpasset markedsføring

Forbrug og liv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Et køb i en netbutik afføder typisk en eller flere mails med opfordring om at anmelde firmaet, modtage nyhedsbreve eller få vip-tilbud. Nogle forbrugere sletter dem irriteret, andre ser dem som en god mulighed for at følge med på områder, der interesserer dem.

Uanset om kunden opfatter forsendelserne som spam eller service, er der udsigt til at få flere af slagsen. 7 af 10 netbutikker peger nemlig på e-mailmarketing som den markedsføringsmetode, flest netbutikker vil skrue op for i 2020. Det viser en undersøgelse offentliggjort i et nyhedsbrev fra Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).

Her svarer 71 procent, at de i år vil prioritere arbejdet med e-mailmarketing, som har vist sig at være et effektfuldt og billigt værktøj for butikkerne, hvis det vel at mærke lykkes dem først at få kundens tilladelse til at sende mails og dernæst at overbevise kunden om, at indholdet er relevant.

Det andet greb, som netbutikkerne tror så meget på, at de i 2020 vil investere i forbedringer på området, er personalisering. Det vil 66 procent af netbutikkerne skrue op for. Personalisering dækker over, at firmaet tilpasser sit indhold til modtageren på baggrund af personlige oplysninger, der indhentes eller er til rådighed fra tidligere henvendelser, suppleret med målgruppe- og dataanalyser.

Undersøgelsen fra FDIH viser også, at 33 procent af netbutikkerne satser på at forbedre deres ordrehåndtering, mens 25 procent vil investere i bedre betalingsløsninger.

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden