Selv om det meste af skoledagen er digital, har 4.c normalt ikke deres computer med til idræt. Men i dag skal de i et regneark notere, hvor højt de kan hoppe, hvor længe de kan stå på et ben, og hvor hurtigt de kan løbe slalom. Resultaterne skal bruges til at lave grafer i matematik.
Foto: Cathrine

Selv om det meste af skoledagen er digital, har 4.c normalt ikke deres computer med til idræt. Men i dag skal de i et regneark notere, hvor højt de kan hoppe, hvor længe de kan stå på et ben, og hvor hurtigt de kan løbe slalom. Resultaterne skal bruges til at lave grafer i matematik.

Uddannelse

Sofie fra 4.c: »Computeren gør skoledagen nemmere, men mine øjne bliver lidt skærmtrætte«

Mange skoler landet over giver computere eller tablets til en stor del af deres elever. I 4. c på Sofiendalskolen i Aalborg lærer eleverne både at tegne grafer og være kritiske teknologibrugere.

Uddannelse
FOR ABONNENTER

Klikkene fra computertastaturet, når de små ivrige pegefingre rammer tasterne, får det til at summe i hele klasselokalet.

Få fuld adgang i 3 måneder for kun 299 kr

Ellers kan du stadig prøve én måned for 1 kr.

Se tilbud

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce