Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Henry Nicholls/Ritzau Scanpix
Foto: Henry Nicholls/Ritzau Scanpix

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny undersøgelse fra BBC: Briterne ved ikke, hvornår influencere er betalte for at reklamere

Herhjemme mener de største influencere og deres agentbureauer, at reklameloven er forældet, og at folk sagtens kan finde ud af, hvad der er betalt indhold. En ny undersøgelse viser, at det i hvert fald ikke er tilfældet i England.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Influencere. Britiske BBC Radio 4 har spurgt flere end 1.000 forbrugere om deres forhold til influencere og måden, de gør opmærksom på, at et opslag, et billede eller en video i virkeligheden er betalt reklame.

Og resultatet er klart.

Således siger 82 procent af de adspurgte, at de ikke altid synes, det er tydeligt, hvornår en influencer er blevet betalt for at promovere et produkt. Undersøgelsen viser i samme stil, at 54 procent af de 18-34-årige forbrugere af specifikt skønhedsprodukter og makeup er blevet påvirket af influencere. Derfor er det heller ikke underligt, at skønhedsindustrien ifølge BBC bruger influencere som aldrig før.

Undersøgelsen er lavet af analysefirmaet Savvy Marketing, og analytiker Alastair Lockhart siger, at de britiske forbrugere ellers »tenderer til at være ret så kloge, når de vurderer, hvor meget de skal stole på en influencers anbefalinger«.

»Men vores undersøgelse viser så, at det ikke altid er tydeligt. Og specielt en masse unge mennesker bliver påvirket af influencernes forslag«, siger han.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden