0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

CIA har fået en digital makeover, og det vækker ikke begejstring

Den amerikanske efterretningstjeneste har fået et digitalt makeover. Det vækker ikke begejstring.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
CIA.gov
Foto: CIA.gov
Design
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Design
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den amerikanske efterretningstjeneste, CIA, er blevet rebrandet med nyt design på sin hjemmeside og nyt logo.

Og det er ikke gået ubemærket hen på den anden side af Atlanten, for CIA signalerer nu alt andet end det formelle myndighedsudtryk, som hidtil har været tjenestens udtryk over for offentligheden.

Med den kraftige sorte baggrund og de nærmest topografiske linjer ligner CIA’s logo mere en reklame for en elektronisk musikfestival, Joy Division eller noget design, lyder kritikken på sociale medier, ifølge New York Times.

»Hvis jeg ikke læste, hvad der stod, ville jeg ikke vide, om det var en reklame for en designertandbørste eller for en organisation, der er blevet beskyldt for at destabilisere regeringen over hele verden«, siger den tidligere chefdesigner hos Nike Eric Hu til avisen.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter