0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

TV 2's Badehotel dækker stadig op til klichéernes vagtparade

Der er ikke ændret nævneværdigt ved konceptet i 2. sæson af 'Badehotellet'.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mike Kollöffel (PR)
Foto: Mike Kollöffel (PR)

Solbadning. Cecilie Stenspils forsømte kontorcheffrue er en af de karakterer, der kan gå hen og blive spændende.

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er atter sommer i Danmark. Og på Andersens fine lille badehotel er de fleste faste gæster allerede ankommet. Endnu en ferie kan tage sin begyndelse med høns i kager, spadsereture ved stranden, bridge efter middagen og diverse former for kiv og kævl mellem de nærtagende københavnere.

Sidste sommers strabadserende hændelser, herunder hotelværtens og en af gæsternes død, er henvist til borgerskabet foretrukne publikation, den meget lidt læste Glemmebogen.

For nu skal der slappes af, drikkes ’apitif’, som den brovtende grosserer Madsen udtaler det, og hygges og nydes, selvfølgelig uden nogen form for løssluppenhed.

Desværre trues idyllen af flere forskellige ting. Først og fremmest er stuepigen Fies kæreste, Morten, stadig nødt til at gemme sig for myndighederne, efter at gullaschbaron Madsen fortalte politiet, at han nok havde noget med den omkomne badegæsts endeligt at gøre. Og samme Madsens grænsesøgende datter har været en tur i Italien efter en upassende flirt med en cykelrytter.

Men det mest presserende problem er, at den unge arkitekt Max Berggren, der har tegnet og skal bygge Madsen og grev Ditmars feriehuse på stranden, samt hans stilbevidste ven, reklamemanden Philip Dupont, viser sig at være nogle værre bajadser og kulturradikale badutspringere, som både lytter til jazzmusik med Louis Armstrong, er erklæret venstreorienterede og dertil har et lystent øje til unge piger fra alle samfundslag.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Mads Nissen

Christina Rosendahl vender altid tilbage til samme scene, inden hun går i gang med en ny film:   »Det varer 12 minutter, og det er den fedeste sekvens i filmhistorien«

Ulysse del Drago

Dansk instruktør:  Jeg skal ikke lyde som en helgen – men vi bør boykotte Netflix

Stine Heilmann

Mikala Krogh om instruktøren bag hendes favorit­dokumentar: »Der er få af hans film, der ikke er fuldstændigt fremragende«

Oscarnomineret dokumentar fik Eva Mulvad til at tabe kæben:   »Historier med den kraft og enkelthed kommer der måske en eller to af hvert 10. år«

LARS SKREE

Britisk filmstuderende elsker oscarnomineret dansk dokumentar: »Jeg følte, jeg var vidne til noget særligt«

Martin Lehmann

Bodilvinder om dansk dokumentar­film: »Vi kan sige, vi er førende i verden«

Michella Bredahl

Særligt én scene i dokumentar om gadebørn i Seattle har påvirket Eva Marie Rødbro:  »Jeg kan næsten ikke tænke på det uden at græde«

Miriam Dalsgaard

Sun Hee Engelstoft følte sig medskyldig i Amy Winehouses død, da hun så dokumentaren om hende

Peter Hove Olesen

Sidste års vindere på CPH:DOX foretrækker dokumentarer, der sætter gang i publikums tanker:   »Da jeg så den første gang, følte jeg, at jeg var ved at blive kvalt bagefter«

Finn Frandsen

Mads Brügger udpeger sine yndlings­dokumentarer:   »Det er en film, der til fulde demonstrerer dokumentarfilmens styrke og betydning som genre«