0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Folkemusikken lever i bedste velgående på årets festivaler

En ny generation fyrer den af med instrumenter af træ i bondeskjorter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Lars Just (arkiv)
Foto: Lars Just (arkiv)

Guldalder. Amerikanske The National og Mathew E. White og britiske Jake Bugg (billedet) figurerer blandt hovednavnene på Roskilde, Gogol Bordello og Band of Horses trækker folk til NorthSide, mens One Eyed Mule, Folkeklubben og Tørfisk figurerer på Jelling Festivals programsider.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der har længe været grøde i folkemusikken ude i den store verden.

I år kulminerede den internationale folk revival vel nok, da britiske Mumford & Sons vandt den amerikanske Grammy for årets album.

Altså: den bedste nye musik, der udkom i 2012 i samtlige verdensdele, inden for alle tænkelige musikgenrer, kommer, efter den amerikanske musikbranches mening, fra en flok skæggede englændere i bondeskjorter, der spiller banjo, akustisk guitar og gulvbas. Album of the year: Mumford & Sons: ’Babel’. Så bliver det ikke større.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce