0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Anmeldelse: The Weeknd har udgivet et såret-bittert ekskærestemanifest, der skuffer

R’n’b-pioneren The Weeknds nye ep lyder som skabeloner til tidligere numre.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Nabil Elderkin
PR-foto: Nabil Elderkin

The Weeknd bliver i velkendte popskabeloner.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der var engang en sanger, der sprang ned i et mørkt kaninhul fyldt med mdma, coke, damer og høj musik. Abel Tesfaye, manden bag fænomenet The Weeknd, skrev sange fra det mørkeste hjørne af natklubbben. Han blandede post punk, indierock, r’n’b og elektronisk musik sammen til en stærk, saftig og toneangivende cocktail. Men The Weeknd sprang op af hullet og op på den store scene, gik fra at være r’n’b-pioner til at blive en stor kommerciel popmaskine, der nu laver krydsningen mellem sovekammerpop og Michael Jackson-jam.

Hans nye ep igangsatte et forventningssus hos en stor fraktion af fans, der sådan havde håbet på, at han hopper ned i kaninhullet igen og tager os andre med ned i sølet. Men den nye ep tør ikke bevæge sig hele vejen ned i det sorte hul på trods af, at det forsmåede får mere plads til at lægge sig som bitter harpiks på lytterens tunge.