0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Giv en julegave, der glæder langt ind i det nye år. Giv et abonnement på Politiken

»Vi er tæt på verdensklasse«: Ny reklamekampagne skal lokke danskerne til Sydhavsøerne med underspillet humor

Øerne gennemfører stor kampagne for at lokke indenlandske turister til Sydhavsøerne i sommer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Morten Langkilde
Foto: Morten Langkilde

På Lolland som her ved den 7,5 kilometer lange krumodde Albuen i Nakskov Fjord er der masser af frisk luft, badevand og plads også i en coronatid.

Ferie i Danmark

Verdens bedste sandstrand! Verdens bedste safari! Verdens bedste friske luft. Og de danskeste æbler i hele verden! Verdens bedste tropiske klima! Verdens bedste middle age! Verdens bedste udsigt, mad, morfar, tanglopper, pruheste, kødædere og den bedste stjernehimmel, verden nogensinde har set. Vi er verdens bedste ørige«.​​​

Sådan siger speakeren i en 36 sekunder lang reklamefilm, men der er hverken tale om at lokke turister til Tahiti, Fiji, Hawaii eller andre eksotiske destinationer, men derimod til Lolland-Falster med kælenavnet Sydhavsøerne, og speakeren slutter da også med at trække lidt i land:

»Okay da, så måske ikke lige verdens bedste, men vi er tæt på«.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere