»Blodrus, folkedomstol, heksejagt«: Medierne skaber et unødvendigt negativt billede af #MeToo på Facebook
Når danske medier deler artikler om #MeToo-bevægelsen på sociale medier, er fokus primært negativt, og det bliver dækket som opinion- eller sladderstof. Det skævvrider debatten, mener Camilla Møhring Reestorff, der forsker i #MeToo-nyheder på Facebook.
Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsning
Foto:
Jens Dresling
Camilla Møhring Reestorff har forsket i danske mediers Facebookopdateringer om #metoo, og hun mener, at de giver en unødigt negativt billede af bevægelsen.