Debatindlæg afMads Boltau

Student på sabbatår

Jeg vil også gerne kunne tale om 20’ernes og 30’ernes musik i fremtiden, sådan som mine forældre taler om 80’ernes musik i dag.

Jeg vil også gerne kunne tale om 20’ernes musik i fremtiden, sådan som mine forældre taler om 80’ernes musik i dag

Lyt til artiklen

Forleden læste jeg i Politikens kultursektion, at der ifølge musikredaktør Simon Lund er en stigende tendens til, at kunstnere frabeder sig anmeldelser.

Jeg er ikke anmelder. Jeg er 19 år og holder sabbatår. Men jeg elsker musik, der rykker ved mine forestillinger og udvider min horisont for, hvad musik kan, og hvilken retning kulturen er på vej i. Derfor mener jeg også, det er en farlig glidebane, når kunstnere frabeder sig anmeldelser. For hvis anmeldelser bare kan vælges fra, hvad er der så egentlig tilbage af den samtale, der får musikken til at bevæge sig fremad?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her