Debatindlæg afMalia Lentz Osmark

Tidligere anbragt og patient i psykiatrien

I psykiatrien blev jeg reduceret til en diagnose med ben og gik rundt og bankede på lukkede døre. Systemet har åben mellem 12.30 og halv et og gør intet for dig.

Ung kvinde med ptsd: Jeg havde fortalt psykiatrien, at jeg var bange for, hvad jeg kunne finde på. Men ingen hørte mig

Lyt til artiklenLæst op af Malia Lentz Osmark
05:59

For nylig sad jeg på en ubehagelig blå stol i et mødelokale i ungdomspsykiatrien og stillede behandlerne, en sygeplejerske og en socialrådgiver, på den anden side af mødebordet følgende spørgsmål:

»Kunne en psykiatrisk dom være det værd?«. Mit spørgsmål gik mere præcist på, om jeg skulle begå en voldsom forbrydelse for at få hjælp af systemet. Hvis jeg nu angreb den mand, jeg oplevede forfulgte mig, ville det så få psykiatrien til at reagere, når nu mine tanker om at tage mit eget liv ikke havde været nok.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her