Kollage: Christine Vierø Larsen. Originalfoto:Cecilie Rolvung, Finn Frandsen, Ritzau Scanpix / Ida Marie Odgaard/Thomas Traasdahl

Det er vigtigt og fundamentalt for vores samfund er, at vi har steder, hvor der findes mulighed for at være uenige. Sammen.

Forfatter: Rasmus Seebach og Soleimas nye numre med Artigeardit og Benjamin Hav er eksempler på åndelig oprustning

Kollage: Christine Vierø Larsen. Originalfoto:Cecilie Rolvung, Finn Frandsen, Ritzau Scanpix / Ida Marie Odgaard/Thomas Traasdahl
Lyt til artiklen

Jeg følger en spilleliste på Spotify, der hedder New Music Friday Denmark for at få en fornemmelse af den musik, der ikke af sig selv kommer flydende til mig. Musiklisten spillede, mens jeg lavede mad fredag aften, da der kom to numre, som fik mig til at spærre ørerne op. Det var Soleimas nye ’Sommertid’ featuring Benjamin Hav, og lige efter Rasmus Seebachs ’Sandheden’ featuring Artigeardit.

Begge sange er uhyre velproducerede og fængende, men det gik op for mig, da jeg hoppede tilbage i spillelisten for at høre dem forfra, at en af grundene til, at de fangede mig, var, at de udfolder essensen af nogle tanker, jeg – og jeg tænker mange andre – har omkring hvad kunsten og kulturen skal i dag og om, hvordan vi definerer åndelig oprustning, som der tales så meget om. For hvad betyder det begreb; hvordan kan vi bruge begrebet meningsfuldt?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her