Debatindlæg afFrederikke Bruhn

Bosiddende i Jerusalem

Tanker fra Jerusalem: Krigen har vendt vores hverdag på hovedet. Men det er mødrene i Gaza, der betaler den højeste pris.

Mens missilerne flyver, tænker jeg på mødrene i Gaza

Lyt til artiklen

Det giver et sæt i mig, hver gang alarmen ringer. Jeg roder febrilsk med telefonen for at trykke på den notifikation, der fortæller mig, at om få minutter kommer der missiler ind over mit område i Jerusalem. Jeg skal søge i shelter. Klokken er 22.55.

Men jeg søger ikke i shelter. Jeg bliver liggende. For jeg ligger i min seng midt mellem mine børn, der snorker om kap. Vi sover sammen hele familien; det føles mest trygt, når nu vores hverdag er vendt på hovedet af krigen. Det er dag 6 med mobilalarmer, sirener og missiler, der flyver hen over himlen. Der har været over 128 bølger af angreb mod Israel, over 200 missiler detekteret i israelsk luftrum. Nogle har ramt ret tæt på, hvor vi bor. Det var intenst i starten, men mindre nu.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her