Få avisen leveret hele julen: 15 aviser for kun 199 kr.

'Alt for længe er kvinder ikke blevet hørt eller troet på, hvis de turde sige sandheden til mændene med magt', sagde Oprah Winfrey blandt andet i sin takketale, da hun modtog Cecil B. DeMille-prisen til årets Golden Globe-uddeling i Hollywood.
Foto: Paul Drinkwater/AP

'Alt for længe er kvinder ikke blevet hørt eller troet på, hvis de turde sige sandheden til mændene med magt', sagde Oprah Winfrey blandt andet i sin takketale, da hun modtog Cecil B. DeMille-prisen til årets Golden Globe-uddeling i Hollywood.

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Anne Sofie Allarp: Vi skal have meget mere #MeToo i 2018, fordi vi har brug for det håb

Der vil være et før og et efter #MeToo. Derfor forstår jeg ikke Catherine Deneuve og co's afstandtagen eller de mange hjemlige whatabout-debatter.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

»Jeg håber bare ikke, at denne bevægelse ender med at være noget dårligt«. Ordene kom fra en af mine veninder, som lige har været på besøg. Hun er en tårnhøj, bomstærk og strålende kvinde fra Detroit, og jeg kunne faktisk ikke rigtigt forstå, hvad hun mente.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce