0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Far til tvillinger på 8 måneder: Kvinder går i baglås, når de møder en alenefar som mig

Jeg er en mand, der har valgt at blive far til to uden tilstedeværelsen af en mor. Det har mange kvinder svært ved at kapere, og de møder mig ofte med dybt diskriminerende og sexistiske bemærkninger. Er de i virkeligheden bange for reel ligestilling?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Foto: Martin Lehmann

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når det drejer sig om ligestilling, er jeg ret svensk. Ikke helt ude i ’hen’-skoven, men tæt på. For mig er alle mennesker lige – uanset alder, udseende, herkomst, religion, pengepung og køn.

Særligt forskelsbehandlingen af køn ligger mig på sinde. Det er helt uforståeligt for mig, at forskellen mellem kvinder og mænds løn ikke alene er virkelighed, men én af slagsen, der ikke bliver gjort noget lovgivningsmæssigt effektivt ved.

Jeg har også et problem med børnesangen ’Se min kjole’, fordi der mellem linjerne ligger et irriterende budskab om, at piger skal gøre sig til for mænd med seje jobs og får kjoler til gengæld.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce