Debatindlæg afJulie Strøyer Rasmussen

Udlandsdansker

Udlandsdansker: Da jeg kom hjem, fik jeg integrationsydelse og »nej« til alle jobs

Lyt til artiklen

Nu da jeg har fået Danmark lidt på afstand, vil jeg fortælle lidt om mit mislykkede forsøg på at vende ’hjem’. Jeg flyttede til Mexico i 2005 for kærlighedens skyld. Jeg var 20 år og havde kun et studentereksamensbevis fra Herlufsholm Skole. Efter et halvt år blev jeg gravid, og jeg endte med at bo 11 år i Mexico.

I de år tog jeg en bachelor i kommunikation, og det lykkedes mig at komme ind på en master i international udvikling på et velrenommeret forskningsinstitut, hvor jeg havde undervisere fra Sverige, England, USA og Tanzania. Den sommer, jeg blev færdiguddannet, havde jeg modtaget mit første jobtilbud fra en international menneskerettighedsorganisation, der arbejder med ytringsfrihed og beskyttelse af menneskerettighedsforkæmpere, digitale rettigheder og ret til information.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her