Debatindlæg afKristina Viktoria Ditlev

Journalist

Mor til dreng med autisme: Hjælp til mit handikappede barn burde ikke være noget, jeg skal tigge eller brokke mig til

Lyt til artiklen

M in søn er 8 år og har infantil autisme. Det krævede en lang og hård kamp at få ham udredt, og som 6-årig fik han endelig diagnosen. Men på trods af at han har papir på, at han lider af en neurologisk udviklingsforstyrrelse, som betyder, at han skal ydes en særlig pædagogisk indsats, valgte skolen og kommunen at starte ham op i en almindelig klasse helt uden støtte. Det på trods af gentagne advarsler fra både os og børnehaven.

Efter blot et halvt år på den måde var han i alvorlig mistrivsel, og efter kamp og klager fik vi ham endelig i specialklasse. Det, troede vi, var stedet, hvor han ville blive mødt med de strukturer og rutiner og den specialpædagogiske autisme-viden, han havde brug for.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her