Debatindlæg afTina Folke Drigsdahl

Sognepræst, ph.d.-studerende

Sognepræst: Vi kan kun håbe på, at #MeToo gør os alle sammen klogere på, hvordan vi bedre respekterer grænser. Min bekymring er dog, at det kun er kvinder, der giver lyd

Lyt til artiklen

Som voksen kvinde med erfaringer fra et levet liv ved jeg, at #MeToo ikke er grebet ud af det blå. Tilsvarende tænker jeg, at mange voksne mænd bærer på mere eller mindre slørede erindringer, der gør, at de priser sig lykkelige for ikke at sidde i Brett Kavanaughs varme stol.

Sagt på en anden måde: Livet kan være en rodet affære. og særligt når vi er unge, er der alle mulige mere eller mindre gode grunde til, at vi ikke ved, hvor grænsen går. Den andens grænse og vores egen grænse. I takt med at vi bliver ældre, lærer vi det. Lidt efter lidt, om end måske aldrig helt. Og risikoen er da, at vi med dyb smerte og endnu dybere skam ser tilbage på vores eget unge jeg. Med et forgæves ønske om, at alt havde været anderledes.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her