Debatindlæg afDennis Nørmark

Antropolog og forfatter

Det er ikke rart at høre interviewet med Ghita Nørby, men det bør være en påmindelse til den moderne kvinde om at komme ud af offerrollen og svare igen og forstå, at det ikke er ungpigesødme, der bringer en frem i verden.

Dennis Nørmark: Unge kvinder ville have godt af engang imellem at opføre sig som Ghita Nørby

Lyt til artiklen

Der er ingen tvivl om, at Radio24Syv i sidste uge udsendte nogle af de mest pinefulde 58 minutter i nyere radiohistorie. Sympatierne er bølget frem og tilbage. Dels imod interviewer Iben Maria Zeuthen, for derefter at gravitere imod Ghita Nørby. Jeg havde det på samme måde under lytningen. Ghita Nørbys opførsel er utilgivelig, men en del af mig frydede mig ved tilsviningen af den ’rolle’, som Iben Maria Zeuthen, planlagt eller oprigtigt, vælger at påtage sig i det lange interview.

En rolle, der umiddelbart er en særlig udbredt radiostemme, men måske i virkeligheden mere en udbredt kvindetype. En type, der fortjener et kritisk eftersyn.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her