0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mor til tre: Jeg nægter at føle ferieskam, når jeg rejser med mine børn

Livet er andet end skolegang. Derfor er det o.k., at børn en gang imellem nedprioriterer skolen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Arkiv: Thomas Borberg

»Min påstand er, at de allerfleste forældre godt kan vurdere, om deres barn kan tåle lidt fravær til gengæld for nye indtryk og nærvær med familien. Hvis arbejdsmoralen ellers er til stede, tager den altså ikke skade af, at man som familie træffer et velovervejet valg om en ekstra ferie,« skriver Jane Thoning Callesen, der er journalist og mor til tre.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En ny undersøgelse fra Kommunernes Landsforening (KL) viser, at knap 6 ud af 10 familier har været ude at rejse uden for skolernes gængse ferieperioder. Ifølge Politikens uddannelsesredaktør, Jacob Fuglsang, bør jeg skamme mig over, at vi tæller med i den statistik.​

Fuglsang mener nemlig, at prisen for en ekstra uges ferie betales dyrt af lærerne, der står med en »urimelig pædagogisk udfordring«, når et eller flere børn er bortrejst, og endnu dyrere af børnene selv, der risikerer at få en opfattelse af, at skolen kan vælges til og fra.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få Politiken leveret alle julehelligdagene

Få Politiken leveret hver søndag i en måned + alle julehelligdagene. Du får 8 aviser for 99 kr.