Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

Blomster lagt ved Krudttønden, som i dag for fem år siden var mål for et terrorangreb, hvor en gerningsmand skød mod et debatmøde og dræbte en mand og sårede tre betjente. Gerningsmanden fortsatte derefter til den jødiske synagoge i Krystalgade, hvor han dræbte en vagt og sårede to betjente. Arkivfoto: Jacob Ehrbahn

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

13-årige Kaya læser digt højt ved Krudttønden i dag: »Forskelligheder kan skabe et farverigt og strålende København«

I dag er det fem år siden, had tog over i København. Jeg vil have farverne og kærligheden frem.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I dag er det fem år siden, had tog over i København. Jeg vil have farverne og kærligheden frem. Jeg vil have, at vi skal leve side om side i respekt.

Jeg tror på, at vores forskelligheder kan skabe et farverigt og strålende København. Det er det København, jeg gerne vil bo i, og i dag går jeg med i fredsoptoget, der starter ved Trianglen kl. 11 og slutter ved Krudttønden. Her læser jeg dette digt, ’What a colourful world’, højt:

I see a world full of hate

Full of pain and full of fear

And it seems no matter what we do

It will never fully disappear

The world is so full of color

It’s not black and it’s not white

So why see it as dull and grey

When it is so incredibly bright

Together we can create something else

A bouquet, it could be

Each flower beautiful as its own

But extraordinary as a we