Debatindlæg afHelene Bruhn Schvartzman

cand.mag. i religion og filosofi

Vi bør kræve, at regeringen og lærerforeningen kommer med en transparent forklaring på, hvorfor de eksaminer, afgangseleverne har kæmpet for at forberede, med et slag ikke vigtige.

Mor til 9. klasses-elev: Når ikke min datter kan få en sorgløs sommer, kan hun vel i det mindste få en forklaring?

Lyt til artiklen

Jeg kan ikke huske, hvad jeg var klædt ud som, men jeg kan huske, at den morgen duftede verden anderledes. Hyld og syren blandede sig med duften af frihed og klamme vaniljekarameller, og luften var fuld af de små elevers hvin og hyl. Vi følte os uovervindelige. Vi havde klaret ti år i folkeskolen. ​​​​

Vi kiggede på hinanden med bløde og nostalgiske øjne, og selv om vi måske ikke havde været bedste venner hele tiden, så var vi det den dag. Vi krammede hårdt, mens vi forsikrede hinanden om, at vi aldrig ville glemme hinanden. Vi har alligevel glemt hinanden mange af os, for så snart den sommer blev kold, fordelte vi os ud i vidt forskellige liv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her